Post production چیست ؟
بعضی از افراد فکر می کنند که Post production یک نرم افزاراست.
مثل نرم افزار3dmax,… که باید در سیستم خود نصب کنند بعد شروع به طراحی کنند.
اما در واقع پست پروداکشن یک مهارت است که یادگیری آن برای هرکسی که در رشته معماری و شهرسازی هستند ضروری است. {فتوشاپ درمعماری}
پست پروداکشن علاوه بر رشته های معماری در رشته های فیلم سازی و انیمیشن نیز کاربرد دارد.
برای یادگیری پست پرداکشن اول باید نرم افزار فتوشاپ در سیستم خود نصب کنید.
ویژگی های Post production
اگر کسی هستید که روزها در ارائه تصویر سرمایه گذاری می کند اما مجبور است نسخه های مختلفی را با مواد مختلف ایجاد کند یا از تغییرات آخرین لحظه در پروژه اطلاع پیدا می کند ، باید بدانید که چندین روش وجود دارد که می تواند این روند را تسریع کند.
برای دستیابی به نتایج واقع گرایانه ، همیشه لازم نیست که تمام بافت ها ، مواد و نور را در فرآیند ارائه تنظیم کنید.
شما میتوانید مدل سازی خود را با هر نرم افزارطراحی مانند 3dmax,Lumion,revit,rhinoceros خواستید انجام دهید.
چون پست پرداکشن فقط به مرحله اخر و بعد از رندرگیری مربوط میشود.
یعنی تصویر خام رندر گیری شده وارد نرم افزارفتوشاپ کرده و مرحله پست پرداکشن شروع میشود.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک رندر در چند حالت شب،نورروز،برفی یا بارانی مشاهده کرده باشید همه این ها با پست پرداکشن قابل اجرا هستند و نمیخواهد که جداگانه رندر گیری شود مثلا روز را به شب و … تغییر داد.
بخاطر همین در وقت هم صرفه جویی میشود.
در پست پرداکشن خیلی راحت میشود ،درخت، ادم، گل,حیوانات، و حتی لکه های روی دیوار،ایجاد مدل پوسیدگی روی چوب و adjust هاي مناسب با رندر مورد نظراضافه کرد.
، و …حتي ميتوان نور هاي بسيار زيبايي را هم روی تصویرخلق کرد.
با توجه به اينكه فتوشاپ يك نرم افزار ٢بعدي است،ميتوان بسياري از آبجكت هاي ٢بعدي كه در اينترنت به نام cut out را استفاده نمود ويا ميتوان از فرمت png استفاده كرد.
چرا باید Post production انجام دهیم؟
این سوال شاید در ذهن برخی ایجاد شود که چراپست پرداکشن انجام دهیم یعنی اضافه کاری کنیم وقتی که در نرم افزار طراحی میشود بعضی از این تکنیک هارا پیاده کرد.
در دوره ای از تلاش های بزرگ بازاریابی ، که در آن ایده های معماری به طور فزاینده ای متمرکز بر نمایندگی بیش از حد واقع گرایانه در تلاش برای متقاعد کردن مشتریان (یا هیئت منصفه در مورد مسابقات معماری) است که ساخت و ساز آینده به همان کیفیت فانتزی بصری ، ارائه در ارائه یک پروژه بسیار مهم می شود.
به همین دلیل ، هر ساله به روزرسانی های جدید و همچنین راه اندازی نرم افزار جدید تخصصی در زمینه رندرها وجود دارد ، ابزاری با توانایی دستیابی به چنین نتایج چشمگیری که ممکن است منجر به اشتباه گرفتن تصاویر به عنوان عکس شود .
با پست پرداکشن هم باعث سبک شدن فایل پروژه شما میشود و باعث بالا آمدن سرعت سیستم شما می شود و هر ابجکتی و بک گراند که مورد نظرتان است اضافه وعین بالا که بهش اشاره کردم روز را به شب و…به اسانی تغییر بدهیم و نمیخواهد که رندر جداگانه بگیریم {در یک کلام دستمان باز است}.
همچنين شرکت ها و طراحان گاها زمانه لازم برای پیاده کردن این تکنیک ها در محیط طراحی را ندارند که با پست پرداکشن در وقت صرفه جویی میشود دیگر لازم نیست ساعت ها وقت صرف شود و به سرعت به نتیجه میرسند.
و هم ظاهری بسیار طبیعی و با کیفیت زیاد برای کارتان درست کنید تا مخاطب چه کارفرما و هر کس دیگیری که کار شما را میبیند جذاب تر و حرفه ای تر ببیند.
حتی میتوانید برای نوشتن رزومه هم از پست پرداکشن استفاده کنید{جذب مشتری}
تصاویر خود را با دیدگاه های مناسب تطبیق دهید:
داشتن دیدگاه صحیح برای ایجاد یک ارائه واقع گرایانه بسیار مهم است. چند روش مختلف وجود دارد که می توانید چشم انداز عنصر ارائه خود را تغییر دهید تا اطمینان حاصل کنید که تصویر شما از آزمون عبور می کند:
فیلترهای هوشمند عمودی / افقی:
برای انجام این کار ابتدا باید هر لایه یا جسمی را که می خواهید چشم انداز آن را تغییر دهید به یک جسم هوشمند تبدیل کنید. این کار را می توانید از طریق فیلترها> تبدیل برای فیلترهای هوشمند انجام دهید. پس از تبدیل لایه خود ، به فیلترها برگردید و روی اصلاح لنز> سفارشی کلیک کنید.
در اینجاست که می توانید دید عمودی یا افقی را تغییر دهید تا به شما کمک کند همه چیز را همانطور که می خواهید شروع کنند.
* این فیلترهای هوشمند همچنین می توانند چشم انداز عکس های شما را به طور خودکار اصلاح کنند! اگر به اصلاح خودکار بروید و سپس لنز دوربینی را که عکس خود را با آن گرفته اید انتخاب کنید ، به طور خودکار هرگونه انحراف لنز را ایجاد می کند!
چشم انداز شبکه:
اگر شما مثل من هستید و در گفتن اینکه آیا چیزی در چشم انداز است یا نه مشکل دارید این ابزار بهترین دوست جدید شما خواهد شد. با ایجاد یک لایه جدید و سپس رفتن به قسمت filter> vanishing point ، می توانید دستورالعمل هایی ایجاد کنید که به شما کمک می کند اشیا within در نظر گرفته شده از ارتفاع یا مسافت فاصله داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که از دید صحیح برخوردار هستند.
** اگر از CS6 یا بالاتر استفاده می کنید به راحتی می توانید با استفاده از نقاط محو ، یک دیدگاه 1 یا 2 امتیازی ایجاد کنید. این کار را با انتخاب شکل> چند ضلعی انجام می دهید ، سپس باید تنظیمات چند ضلعی را تغییر دهید.
ابتدا مقدار اضلاع را به 100 تغییر دهید و سپس مطمئن شوید که اضلاع خود را 99٪ قرار دهید و “ستاره” علامت گذاری شود. پس از تنظیم این تنظیمات ، می توانید بر روی صفحه کلیک کرده و پرسپکتیو 1 نقطه ای خود را بکشید.
در عوض اگر به یک پرسپکتیو 2 نقطه ای نیاز دارید ، می توانید با تکرار این مراحل و کشیدن چشم انداز 1 نقطه ای در دو طرف تصویر خود ، به همین راحتی این حالت را ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا مجموعه ای از راهنماها و خطوط را ایجاد کنید تا بتوانید دقیق تر طراحی ها را دنبال کنید.
تحول برای تغییر دیدگاه ها:
ساده ترین راه برای تغییر سریع دیدگاه هر شی با استفاده از ابزار تبدیل است. فقط دستور T را فشار دهید یا به ویرایش> تبدیل> پرسپکتیو بروید و می توانید گوشه را بگیرید و به صورت دستی پرسپکتیو را تنظیم کنید. این ابزار بسیار ساده است و بسیار ساده است و شما کنترل زیادی بر روند کار دارید.
نورپردازی در تجسم معماری:
نورپردازی کلیدی برای واقع بینانه جلوه دادن تفاسیر شماست ، اگر موارد از زوایای مختلف روشن شوند ممکن است تفاسیر شما جلوه کند و قانع کننده نباشد ، حتی اگر بیننده از علت آن آگاه نباشد.
دوج / رایت:
ابزارهای Dodge و Burn برای کمک به سایه و سایه و ایجاد عمق در یک طرح عالی هستند.این ابزارها را می توانید در نوار ابزار در سمت چپ پیدا کنید.وقتی تصمیم گرفتید که می خواهید نور کم یا زیاد را به نقاشی خود اضافه کنید ، می توانید اندازه و سختی ابزار را تنظیم کنید.
به یاد داشته باشید هرچه برس شما سخت تر شود لبه های شما تیزتر خواهد شد.سپس فقط بر روی محلی که می خواهید تغییر دهید کلیک کنید و نگه دارید.
ایجاد سایه:
گاهی اوقات شما عنصر عالی را پیدا کرده اید اما با سایه همراه نیست. نگران نباشید ، ایجاد خود آسان است! اگر در هنگام غروب یا طلوع آفتاب در حال ایجاد یک رندر هستید و باید سایه های بلند کشیده شده اضافه کنید ، این ترفند عالی است.
ابتدا باید عنصر را سیاه کنید ، می توانید این کار را با برجسته کردن جسم با استفاده از ابزار مغناطیسی لاسو و سپس روی یک لایه جدید انجام دهید و از سطل رنگ خود برای پر کردن منطقه استفاده کنید. وقتی یک تصویر کاملاً یکرنگ داشتید می توانید تیرگی را تغییر دهید تا بیشتر شبیه سایه شود.
سرانجام ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از ویژگی تبدیل برای تغییر چشم انداز برای انعکاس مکان واقعی سایه استفاده کنید.
شیب:
یکی از ساده ترین و محبوب ترین ابزارها برای افزودن سایه و سایه به یک نقاشی که به واقعی تر نشان دادن آن کمک می کند ، ابزار گرادیان است. اگر مساحت یک ساختمان یا عنصر ساخته شده دارید که واقعاً سایه می اندازد اما لزوماً نباید سایه مانند شی object واقعی به نظر برسد ، این کاملا عالی است.
از این ترفندهای ساده استفاده کنید و ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی ، تفاسیر خود را واقع بینانه جلوه دهید!
استفاده Post production در شیت بندی
معمار برای بیان ایده ها و طرح های خود نیاز به ابزارهایی مثل پست پروداکشن دارد که در شیت بندی کابرد دارد شیت بندی یعنی تمامی اطلاعات پروژه در یک ورق ، که پست پرداکشن به شما کمک مکیند که یک شیت جذاب برای ارائه پروژه تان تحویل بدهید.
چون شما به راحتی می توانید طبق هنرطراحی خود آبجکت ها و وسایلی مثل ، درخت، فضای سبز، فیگور و هر چیز دیگری که پروژه شما نیاز دارد با سرعت و کیفیت زیاد به آن اضافه کنید و ارائه خود را بسیار زیبا نشان بدهید.
نظرات کاربران